2005-08-22

so long and thanks for all the fish


Kävin tänään illalla elokuvissa. Kävin katsomassa Linnunradan käsikirjan liftareille (siis mm. minulle?!? ;). Oli ihan hauska toteutus, tykkäsin. Olen lukenut tuon Douglas Adamsin "viisiosaisen trilogian" viimeksi joskus teininä.

Kävin lukemassa IMDB:n sivuilta ko. leffan trivia-sivun: Siellä kerrottiin, että maailmanlopun tullessa lehteä lukeva vanha nainen on Douglas Adamsin äiti, ja että lopussa aluksen muodonmuutoksessa näkyvät kasvot ovat Douglas Adamsin.

Lisäksi tirvia-sivuilla kehotetaan ottamaan 3D-lasit mukaan erästä kohtausta varten, mutta sellaisia minulla ei sattunut olemaan. Damn, kun ostin ihan tavallisen DVD-version Shrekistä enkä sitä 3D-versiota: Sen mukana olisi saanut 3D-lasit. Muistan, että olen käynyt joskus lapsena katsomassa jonkun kokonaan 3D:nä toteutetun leffan, jota katsoessa piti pitää niitä pahvisia 3D-laseja.

Ja hei, tässä on sitten elokuva, jonka lopputekstit kannattaa jäädä katsomaan! Nytkin suurin osa katsojista missasi lopun hauskan jutun kokonaan, kun kiirehtivät leffasta ulos ennen aikojaan. Minä olen muutenkin niitä ihmisiä, jotka jäävät tuijottamaan lopputekstitkin. Joskus meidätkin palkitaan.

3 kommenttia:

sea kirjoitti...

Höh, noista laseista en kuullut, lopputeksteistä kuulin, ennakkoon. Mitäs kohtausta varten ne lasit olisi pitänyt olla? :)

liftari kirjoitti...

..sitä kohtausta varten, jossa Magrathean planeetalta saapuu "tervemenoa" -viesti Heart of Goldin sitä lähestyessä. :) (Huomasit kai punavihertävät häiveet puhuvan pään ympärillä?)

sea kirjoitti...

Hmm...en ainenkaan näin jälkikäteen muista, voi olla, että huomasin, mutta en jäänyt pohtimaan asiaa sillä hetkellä. Tai sitten katsoin juuri viereistä tyttöä joka nuokkui ja nukkui... ;)