2005-06-28

vaatteista & väreistä

Tänä kesänä olen intoutunut hankkimaan sen värisiä vaatteita, että en olisi osannut kuvitellakaan aiemmin. Kirkasta keltaista ja vaalean vihreää! Aiemmin olen vannonut lähinnä sinisen, punaisen, mustan ja valkoisen nimeen.

Ja aika huikeaa on, että nämä kirkkaat karkkivärithän sattuvat yllättäen pukemaan minua, vaikka olenkin todella kalpea ja vaaleahiuksinen: Pitää uskaltaa kokeilla semmoistakin, mitä ei osaisi heti kuvitellakaan. Tänään minulla on ylläni vaaleanvihreä hame, keltainen t-paita, ja keltaiset pistokkaat ja olalla niihin kuuluva laukku. Olen saanut jopa muutaman kehun "ihanan kesäisestä" lookistani. :) Olen siis unohtanut ennakkkoluulot ja hullutellut vähän kesägarderoobini kanssa.

Ja voisihan sitä hullutella muutenkin kuin väreillä. Hyvää hulluttelun mallia tuntuisi löytyvän Sinkkuelämää-sarjan Carrien asuvalinnoista. Hän näyttää edelleen (pääasiassa) hyvältä nyt uusintana näytettävän 1-kauden jaksoissa, vaikka ne ovat vuodelta 1998. Eiköhän ne jutut ole sitten jo passé -- ja eivät kaikki asut edes luoneet trendiä -- mutta pointti on siinä, että käyttää sellaisia vaatteita, jotka osaa kantaa, joissa viihtyy ja joissa omasta mielestään näyttää hyvältä. Parhaimmillaan vaatteilla voi myös ilmaista itseään. Muita seuraamiani fashionistoja SJP:n lisäksi ovat Gwen Stefani ja Madonna. Myös J-Lo, Beyonce ja Anastacia pukeutuvat kivasti.

Hauskat printtipaidat tuntuvat olevan nyt monen juttu. Torilla istuskellessani ohitseni käveli poitsu, jonka paidassa luki etupuolella "Jeesus tulee". Paidan takana taas "Jeesus menee". Minua ainakin nauratti. :)

Minkähänlaisen paidan sitä itselleen keksisi.. En tahdo valmista juttua vaan ihan oman!

Ei kommentteja: